Proces



Temat 1: Haiti – geografia, historia, kultura

Temat 2: Historia Polaków na Haiti

Temat 3: Cazale i jej mali (i duzi) mieszkańcy dziś

Temat 4: Działalność Społecznego Polonijnego Komitetu Wspierania Polonii Haitańskiej


  • Uczniowie zostaną podzieleni na cztery zespoły. Każda grupa wybierze spośród siebie lidera, który będzie koordynował działania.
  • Zadaniem każdej grupy będzie zgromadzenie informacji dotyczących przedstawionych w zadaniu tematów.
  • Przy opracowywaniu tematów, uczestnicy będą mogli czerpać informacje ze  stron internetowych, do których linki zamieszczone są w zakładce „Źródła”.
  • Drużyny powinny pamiętać o tym, że potrzebne elementy grafiki należy zapisywać na bieżąco, aby móc je potem wykorzystać. 
  • Nie wolno też zapomnieć o bieżącym uzupełnianiu slajdu „Bibliografia”. Ponieważ prezentacja zostanie umieszczona na stronie internetowej naszej szkoły wykorzystane w niej materiały muszą pochodzić z legalnych źródeł, które na to pozwalają.
  • Po zapoznaniu się z materiałami, drużyny przygotują scenariusz prezentacji,
    w którym zostanie zebrana zawartość poszczególnych slajdów.
  • Następnym etapem będzie określenie szaty graficznej (dobór szablonu, czcionki itp). W razie potrzeby do prezentacji dodać można efekty multimedialne (muzyka, film). Na koniec drużyny podejmą decyzję, czy (i jakie) elementy animacji wprowadzić do swojej prezentacji.
  • Oceniany będzie nie tylko efekt pracy, ale także współpraca w grupie, podział zadań i wzajemna pomoc.